mandag 9. april 2012

Nybakte pølsebrød

April og mai er bursdags mnd her i funkishuset. En fast tradisjon er hjemmebakte pølsebrød som virkelig gjør noe med pølse og brød "måltidet". Oppskriften er fra en gammel grandtante og er virkelig enkel og god!! Fruen lager også hamburgerbrød ut av denne oppskriften, kjekke ting å ha i fryseren :)



Oppskriften på disse pølsebrødene får du her:

50g gjær
50 g melange
3,5 dl melk
2ss sukker
1ts salt
500g hvetemel

Denne deigen skal ikke forheve, så kan rulles ut med en gang. Rull ut en lang pølse og kutt opp i ønsket størrelse. 10-12 brød pr brett og ca 20 på denne oppskriften. Når dette er gjort, etterheves de til dobbel størrelse. Inn i forvarmet ovn på 225 grader, over/undervarme i ca 10 min. Pølsebrødene er fantastiske å fryse, tas opp og varmes i ovnen føre servering. Alltid er suksess her i funkishuset:)




10 kommentarer:

  1. Lykke til i color utfordring!Digger bildet ditt=)
    Disse pølsebrødene så gode ut,de må jeg prøve altså.Åssen blir de når du deler dem?De jeg lager blir litt tøysete og knekker for på midten...
    klem karin

    SvarSlett
  2. Hei, hei Karin :)

    Tusen takk :)

    Disse pølsebrødene blir helt fine de altså, har laget de i mange år og aldri vært noe tull ;)

    Lykke til med prøvingen:)

    Klem Fru Thronsen

    SvarSlett
  3. Tusen takk for oppskrift på pølsebrød :)
    Her er det alltid pølsefest når vi har bursdag, så jeg gleder meg til å servere hjemmelagde pølsebrød, det må jo bare bli en vinner! :))

    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Disse er en suksess, så håper du blir fornøyd ;)

      Klem Fru Thronsen

      Slett
  4. Mmmm, de så gode ut! Skal notere meg oppskriften og prøve meg på disse neste gang det er pølsefest i heimen. :)
    Takk for tips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig Hanne Mette :)

      Håper de faller i smak!!

      Klem Fru Thronsen

      Slett
  5. Hei på deg, fant tolfeldigvis bloggen din, og nå kan jeg prøve meg på de pølsebrødene du anbefaler.
    Så flink du er.
    Mass fint hos deg kan jeg se, og flott hus.
    Legger meg som følger.
    Mvh
    Karianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar og som følger, blir sååå glad av det :)

      Håper pølsebrødene blir en tradisjon hos dere og ;)

      Klem Fru Thronsen

      Slett
  6. hei :)

    Ta en liten titt innom hos meg, jeg har gitt deg en award!

    Ha en strålende dag videre :)

    eline

    SvarSlett
  7. Disse skal jeg forsøke :)). Akuratt nå faktisk. Supert å slippe dobbel heving... har supre resultater med å bake ut med en gang på verdens beste boller, så gleder meg til å forsøke. Takk for oppskrift.

    SvarSlett